Optymalizacja SEO widoczna i możliwa do ocenienia wyłącznie przez specjalistę SEO.

Przeciętny użytkownik zwraca uwagę głównie na estetykę wykonania strony www. To prawda – to również ważny czynnik wpływający na sukces marketingowy. Jednak najważniejsze jest niewidoczne dla oka. Wszystko to co znajduje się wewnątrz strony oraz na serwerze ma ogromny wpływ na to czy strona będzie wartościowa dla Google czy pomijana w wynikach wyszukiwania. Niestety większość niskobudżetowych projektów to weby tylko ładnie wyglądające. Można je porównać do aut z piękną karoserią i niesprawnym silnikiem, a czasem nawet bez niego! Strony które nie posiadają porządnego zaplecza SEO nie mają większej szansy aby zaistnieć w sieci. Nie są narzędziem do działań marketingowych, a jedynie wizualną wizytówką.

W dosłownym tłumaczeniu optymalizacja SEO (ang. search engine optimization) to optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. To zestaw wykonywanych działań on-site’owych, bywa też że off-site’owych, mających na celu zwiększenie widoczności strony www w bezpłatnych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

Idealnie jest, gdy świeżo zbudowana witryna jest już SEO friendly. Niestety wiele wykonawców zapomina o tym ważnym aspekcie. Zwykle po prostu nie posiadają wystarczającej wiedzy i umiejętności do zbudowania zoptymalizowanej pod SEO strony.

W efekcie witryna:

  1. nadaje się do przeprowadzenia kompleksowej optymalizacji SEO (która czasem jest wręcz droższa od wybudowania od podstaw profesjonalnej strony www agencji interaktywnej) lub nie nadaje się do niczego i należy zbudować nową;
  2. jest ciężka, przez co wolno się ładuje, zniechęcając tym użytkownika i roboty wyszukiwarek po kilku sekundach;
  3. nie jest przejrzysta i intuicyjna dla klienta, a tym bardziej dla mechanizmów wyszukiwarki;
  4. nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych;
  5. nie zawiera copywritingu SEO, przez co nie jest narzędziem do prowadzenia skutecznych i optymalnych działań reklamowych;
  6. nie jest wartościowa i zauważalna dla robotów Google, więc nie ma szansy wygenerować wyświetleń/sesji, kliknięć czy pozycji.

Podsumowując – jeśli potrzebujesz nowej strony www potraktuj ją jako inwestycję na przyszłość. Zleć budowę strony internetowej agencji interaktywnej, która specjalizuje się również w dziedzinie SEO. Jeśli zaś nie masz pewności czy Twoja dotychczasowa strona jest SEO friendly, poproś agencję SEO o audyt i rekomendacje.

Źródło:  Quality Factor – agencja interaktywna SEM SEO