Imprezy branżowe, targi i konferencje to ważne wydarzenia z biznesowego punktu widzenia. Wymagają szczególnej oprawy i przygotowań nie tylko ze strony organizatorów ale także prelegentów, wytypowanych do przedstawienia oferty firmy. Obecnie, żadne znaczące wystąpienie nie może się odbyć bez prezentacji multimedialnej. Wciąż jednak niewiele osób wie, w jaki sposób dobrze ją przygotować i zainteresować nią publiczność. Sprawdź co zrobić, aby poprzez prezentację multimedialną zabłysnąć na eventach, targach i konferencjach branżowych i pozyskać nowe kontakty biznesowe.

Dobra prezentacja, czyli jaka?

Nie od dziś wiadomo, że szczegóły dopełniają całości danego przedsięwzięcia. Analogicznie jest w przypadku prezentacji. Nie sztuką jest przygotować zwykłą prezentację multimedialną, ponieważ każdy posiadający dostęp do komputera i pakietu MS Office może to zrobić.

Na rynku jest kilka programów do tworzenia prezentacji. Do najpopularniejszych należą: Power Point, Prezi, Adobe Animate, Canva i Google Slide. Niektóre z nich wymagają od użytkownika bardziej zaawansowanych umiejętności, a co za tym idzie dłuższej nauki ich obsługi. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług sprawdzonych,  profesjonalnych firm, zajmujących się tworzeniem fachowych prezentacji multimedialnych na zamówienie. Poza oszczędnością czasu, zyska się pewność unikalności pomysłu i perfekcyjnie przygotowanej prezentacji, dopasowanej do rangi wydarzenia, na której ma być przedstawiona.

Niezależnie od sposobu i wyboru osoby, która wykona projekt, warto wiedzieć jakie są atrybuty dobrej prezentacji multimedialnej.

Cechy dobrej prezentacji na eventy branżowe

  • Prezentacja stanowi tło, dlatego powinna być utrzymana w ciemnych barwach, aby nie odwracać uwagi od prelegenta. Inną zaletą ciemniejszego podkładu jest mniejsze zmęczenie wzroku widowni.
  • Pokaz multimedialny ma być czytelny. Dlatego nie może być przeładowany informacjami, wykresami  tabelkami. Nadmiar informacji nie sprzyja koncentracji uwagi i zapamiętywaniu. Zamieszczone zdjęcia powinny mieć rozdzielczość 640×480 pikseli, niewiele szczegółów i kontrastujące ze sobą, najlepiej jasne kolory.
  • Mało tekstu – dużo multimediów. Im mniej tekstu znajdzie się w prezentacji, tym lepiej. To trudna do zrealizowania zasada, lecz konieczna, jeśli zależy nam na zaangażowaniu słuchaczy. Na slajdach najlepiej jest umieszczać zrozumiałe hasła, które prowadzący będzie omawiał ( a nie czytał z prezentacji).
  • Spójność prezentacji. Na jednym slajdzie powinien się znajdować nie więcej niż jeden przekaz.
  • Używanie czytelnych czcionek bezszeryfowych, takich jak Arial, pomaga w skanowaniu tekstu wzrokiem oraz jest czytelne nawet z dużej odległości. Minimalny rozmiar tekstu to 18 pkt.

Co wyróżnia profesjonalną prezentację multimedialną dostosowaną pod wydarzenia branżowe?

Poza spełnieniem powyższych kryteriów, profesjonalna prezentacja multimedialna jest również wzbogacona o dodatki, stanowiące tajemnicę danej marki, które czynią prezentację wyjątkową i zapadającą w pamięć. Opcje, które mogą być wykorzystane dla urozmaicenia prezentacji multimedialnej to:

  • Elementy muzyczne i podkłady głosowe
  • Animacje 2D i 3D
  • Krótkie filmiki lub ich fragmenty

Innym argumentem, przemawiającym za oddelegowaniem zadania przygotowania prezentacji kompetentnej firmie jest dobór programu do tworzenia prezentacji. Agencje dysponują wiedzą i możliwościami przygotowania prezentacji w zaawansowanych aplikacjach, wymagających wiedzy programistycznej i graficznej. W efekcie, powstają unikalne prezentacje, z zaprojektowanymi na konkretne potrzeby grafikami czy szablonami.

Reasumując, prezentacje na eventy branżowe powinny spełniać określone kryteria, które sprawią, że przekaz z nich płynący będzie spójny i klarowny. Poprzez umiejętnie dobrany podkład muzyczny, animacje i grafiki, prezentacja z pewnością wyróżni się na tle innych. Efektem będą nowe kontakty biznesowe, na których zależy każdej firmie. Dlatego najlepiej jest zlecić wykonanie prezentacji multimedialnej specjalistom.

Źródło: Tworzenie Prezentacji