Handel obwoźny należy do popularnych sposobów prowadzenia działalności gospodarczej. Biorąc pod uwagę specyfikę tego rodzaju pracy, jednym z najważniejszych elementów decydujących o powodzeniu przedsięwzięcia, jest wybór odpowiedniej lokalizacji i właściwe zabezpieczenie towarów przed działaniem czynników zewnętrznych. Jednym z częściej wykorzystywanych sposobów gwarantujących właściwą ekspozycję towarów, ich osłonę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi oraz możliwość szybkiej zmiany konfiguracji asortymentu, jest wykorzystanie namiotów ekspresowych.

Czym jest namiot ekspresowy i jak wykorzystać go w handlu?

Namioty ekspresowe stanowią specyficzny rodzaj konstrukcji, który daje możliwość szybkiego montażu oraz demontażu. Ich główną funkcją jest ochrona znajdujących się w jego wnętrzu materiałów, towarów i osób przed działaniem warunków atmosferycznych, takich jak słońce, wiatr czy deszcz. W związku z ich mobilnością oraz lekką i solidną konstrukcją należą najpopularniejszych rodzajów namiotów handlowych. Ich wymienione wyżej cechy docenić mogą przede wszystkim przedsiębiorcy zajmujący się handlem obwoźnym. Możliwość szybkiego rozstawienia modułu na zróżnicowanym podłożu odgrywa w tym przypadku kluczową rolę. Jak wspomniano na wstępie bowiem to właśnie wybór lokalizacji i możliwość jej częstej zmiany w dużej mierze warunkuje sukces osoby zajmującej się handlem obwoźnym. Namiot ekspresowy pozwala ponadto na estetyczne i natychmiastowe wyeksponowanie towaru, odizolowanie go od czynników zewnętrznych i zapewnienie komfortu potencjalnym klientom.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze namiotu ekspresowego?

Decyzja o wyborze odpowiedniego namiotu do handlu obwoźnego powinna uwzględniać kilka podstawowych czynników. W pierwszej kolejności ważne jest ustalenie wielkości namiotu. Musimy zdecydować, czy ma to być mały, czy może duży namiot ekspresowy i czy będzie nam potrzebna możliwość jego ewentualnej rozbudowy. Kolejną ważną rzeczą jest uwzględnienie tego, jak zmienne warunki pogodowe będą wpływać na działalność. Jeżeli zależy nam na pełnej ochronie, dobrym wyborem będzie namiot ekspresowy z impregnacją lub pokryty specjalną gumą, która zapewni szczelność i zabezpieczy produkty przed wilgocią nawet w przypadku dużej ulewy czy intensywnych opadów śniegu. Ważny jest również aspekt podłoża, na którym namiot będzie rozstawiany. Przedsiębiorcy zajmujący się taką działalnością muszą liczyć się z tym, że przyjdzie im instalować konstrukcję na gliniastej glebie czy na pochyłym terenie. W takiej sytuacji warto przemyśleć zakup namiotu wyposażonego w regulowane nóżki, które łatwo dostosujemy do trudnego podłoża.

Zalety namiotów ekspresowych

Najważniejszą z zalet tego typu namiotów jest szybkość ich montażu. W połączeniu z solidną aluminiową lub stalową konstrukcją stają się świetnym rozwiązaniem dla osób, którym zależy na czasie i możliwości przemieszczania się. Namioty ekspresowe charakteryzują się też stosunkowo niską wagą, odpornością na zmienne warunki atmosferyczne oraz możliwością ich dowolnej konfiguracji i dostosowania do różnorodnego terenu. Jest to rozwiązanie estetyczne i oprócz funkcji czysto praktycznej, może stanowić pewną formę reklamy (np. logo czy nazwa firmy nadrukowana na poszyciu). Różnorodność rozmiarów namiotów umożliwia dostosowanie powierzchni do potrzeb. Duży namiot ekspresowy lub taki z możliwością rozbudowy o kolejne segmenty pozwala na umieszczenie w jego wnętrzu dużej ilości towarów i zapewnienie klientom komfortowego miejsca.

Wybór namiotu ekspresowego do handlu obwoźnego jest uzasadniony z wielu względów. Z uwagi na dużą mobilność takiej profesji, konstrukcja chroniąca towar powinna być łatwa w montażu i wygodna w transporcie.

źródło: dascompany.com – hale namiotowe